Ben jij op zoek naar een ervaren SEO copywriter? Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Ik heb inmiddels ruim tien jaar ervaring met zoekmachineoptimalisatie en help je graag om geoptimaliseerde teksten te schrijven die perfect aansluiten op jouw product of dienst en bovenal je doelgroep.
Er zijn tegenwoordig zoveel bureaus en freelancers op het gebied van SEO, dat het lastig kan zijn om een geschikte SEO copywriter te kiezen. Bij een bureau zit je soms vast aan een uitgebreid en duur pakket, terwijl je wellicht alleen een stukje copywriting wilt uitbesteden. Bij freelancers loop je het gevaar iemand in te huren die claimt ervaring te hebben, maar dat eigenlijk onvoldoende heeft.
Kiezen voor 10+ jaar ervaring
Ik help ondernemers in het MKB en non-profitinstellingen (o.a. in de culturele sector) graag met hun zoekmachineoptimalisatie. Dat doe ik op freelance basis, dus je zit nergens aan vast. Als je mij inhuurt als SEO copywriter, dan kies je voor:
- Ervaring. Ik begon meer dan tien jaar geleden als copywriter voor een SEO-bureau, vervolgens heb ik mijn ‘kunstjes’ kunnen toepassen en verfijnen als marketing- en communicatiemedewerker en zzp’er. Lees meer
- Up-to-date kennis. Er zijn regelmatig nieuwe tips en inzichten op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Ik volg diverse marketingwebsites om daarvan op de hoogte te blijven.
- Kunde. Naast ruime werkervaring beschik ik over een WO-diploma, een diploma Communicatie A van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) en het certificaat Basisprincipes van Online Marketing van Google.
- Brede blik. Doordat ik ook werkzaam ben als allround marketing- en communicatiemedewerker weet ik dat een goede SEO-tekst niet alleen aan bepaalde ‘regeltjes’ moet voldoen. Het gaat om veel meer dan dat: de juiste tone-of-voice, de juiste aanspreekwijze, de juiste boodschap. Kortom: je doelgroep kennen en daarop inspelen.
Werkwijze als SEO copywriter
Als SEO copywriter kan ik je op verschillende wijzen helpen. Waar je gebruik van wilt maken, is uiteraard helemaal aan jou! Een SEO-traject zou er als volgt kunnen uitzien:
- Graag maak ik eerst kennis met jouw organisatie of bedrijf. Het lijkt me fijn om elkaar telefonisch of live even te spreken over je doelgroep, producten / diensten en kernwaarden. Daarnaast duik ik zelf altijd nog de website in.
- Tijdens de kennismaking bespreken we ook op welke zoekwoorden of zinnen je graag gevonden zou willen worden. Vervolgens voer ik een zoekwoordonderzoek uit, waarbij ik kijk naar zoekvolumes en concurrentie. In overleg kiezen we daar de meest kansrijke zoekwoorden of zoekwoordcombinaties uit. Ik ontvang daarnaast graag de basisinformatie die je in je teksten verwerkt wilt zien.
- Vervolgens is het tijd voor actie: ik ga aan de slag met schrijven!
- Tot slot ontvang je de SEO-teksten van mij, voorzien van een titel (title tag), permalink-advies, omschrijving voor de zoekmachine (meta beschrijving), alt-text voor de afbeelding die je erbij gaat gebruiken en uiteraard de tekst zelf.
Extra opties
Naast het schrijven van SEO-teksten kan ik je daarnaast (indien gewenst) helpen met:
- Het aanmaken van de SEO-pagina’s in jouw CMS;
- Het zoeken van geschikt beeldmateriaal om bij je SEO-pagina’s te gebruiken, indien je zelf niet over beeldmateriaal beschikt;
- Een beknopte uitleg geven van de basisprincipes van SEO zodat je in de toekomst ook zelf aan de slag kunt;
- Je in contact brengen met SEO-experts die je kunnen helpen met de technische optimalisatie van je website en/of met linkbuilding.
Ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met me op.